قانون سربازی جدید 98 - 99
نوشته شده توسط : nezamevazifee

قانون نظام وظیفه جدید 98 - 99

 

در این مقاله میخواهیم در خصوص قوانین و مقررات جدید و به تغییرات ان در سال 98 بپردازیم خیلی از اقایون مشمول این روز ها در حال پیگیری برای رفتن به سربازی میباشند طبیعی است که این تغییرات برایشان مهم  باشد به همین خاطر در این مقاله به طور مفصل به این قوانین پرداخته ایم با ما همراه باشید...

 

 

قوانین جدید سازمان وظیفه عمومی در خصوص تمدید مهلت معافیت تحصیلی دانشجویان مشمول نظام وظیفه در مقطع کارشناسی
 

دانشجویان مشمول در مقطع کارشناسی به شرطی میتوانند از سنوات ارفاقی بهرمند شوند که امکان فراغت از تحصیل طی مدت سنوات ارفاقی را داشته باشند، لذا در صورت دارا بودن شرایط ذیل به صورت مرحله ای یا یکساله می توانند از سنوات ارفاقی بهرمند شوند:

پیش شرط امکان استفاده از مدت سنوات ارفاقی، تعداد واحدهای درسی گذرانده حداقل ۸۵ واحد می باشد.
چنانچه تعداد واحد های گذرانده شده بالای ۱۰۰ واحد باشد، مجوز سنوات ارفاقی به صورت یک ساله صادر می گردد.
چنانچه تعداد واحد های گذرانده شده بین ۸۵ الی ۱۰۰ واحد باشد، مجوز سنوات ارفاقی بصورت ترم به ترم و با لحاظ پیشرفت تحصیلی مناسب (گذراندن حداقل ۱۵ واحد در هر ترم) صادر می گردد. این دسته از دانشجویان باید فرم تعهد نامه رسمی سنوات ارفاقی را ارائه نمایند.

چنانچه دانشجوی مشمول بتواند حداکثر تا پایان سنوات ارفاقی فارغ التحصیل شود، از یکسال فرجه مهلت معرفی به نظام وظیفه برخوردار خواهد بود و در صورت پذیرش در مقاطع بالاتر میتواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید.چنانچه دانشجو نتواند تا پایان یکسال سنوات ارفاقی فارغ التحصیل شود، تنها در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی قابل قبول در سنوات ارفاقی و با پیش شرط امکان فارغ التحصیل شدن طی مهلت قانونی معرفی به نظام وظیفه، مجوز سنوات بدون غیبت را خواهد داشت.
طبق آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، فارغ التحصیل شدن در مهلت یکسال معرفی، مجوزی برای صدور معافیت تحصیلی در مقطع بالاتر نخواهد بود. بنابراین چنانچه حتی دانشجو در مهلت معرفی، فارغ التحصیل شود، به هیچ وجه تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، حق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را نخواهد داشت.مشمولان عزیز در این مقاله بیشتر در خصوص 

قوانین جدید نظام وظیفه

زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه

شرایط مشمولین غایب

برایتان مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم مطالب امده مورد رضایت و توجه همگی شما دوستان قرار گیرد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

 

       ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,






قوانین جدید نظام وظیفه

مشمولین و کارکنان وظیفه داوطلبی که با داشتن حداقل گواهینامه پنجم ابتدائی و سپردن پنج سال تعهد خدمت نظامی یا شش سال تعهد خدمت کارمندی، به صورت پیمانی در نیروهای مسلح استخدام می‌شوند، خدمت آنان به منزله انجام خدمت دوره ضرورت تلقی می شود و پس از پایان تعهد از کارت پایان خدمت برخوردار می‌گردند. در صورتی که قبل از خاتمه تعهد از خدمت مستعفی یا برکنار گردند، چنانچه مشمول معافیت‌های قانونی نباشند، خدمت دوره ضرورت به نسبت چهار ماه خدمت یک ماه از خدمت دوره ضرورت آنان محسوب می‌شود و بقیه خدمت دوره ضرورت را برابر قانون انجام می‌دهند، مگر این که علت رهایی، بیماری یا عدم صلاحیت ناشی از اعمال غیر ارادی آنان به تشخیص هیأت بدوی سازمان مربوط باشد که در این صورت مدت تعهد انجام شده به نسبت از مدت خدمت دوره ضرورت کسر می‌شود.


- کسانی که به سن هجده سال تمام می‌رسند، پس از انتشار آگهی ‌احضار، موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان معرفی نمایند و سازمان مکلف است، حداکثر در مدت شش ماه تکلیف مشمولین وظیفه را تعیین نماید و آنها را به خدمت اعزام یا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.هم‌چنین سازمان ثبت احوال کشور مکلف است صورت اسامی متولدین ذکور شهرستان‌ها و بخش‌هایی را که در سال بعد باید به وضع مشمولیت آنها رسیدگی شود به تفکیک هرماهه به سازمان وظیفه عمومی تسلیم کند.


- دانش‌آموزان مدارس و دانشجویان مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تأیید آن وزارت و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیردولتی داخلی و خارجی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و طلاب حوزههای ‌علمیه که در حین تحصیل به سن مشمولیت رسیده و یا می‌رسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می‌دهند، از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند.
- صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طریق مراجع ذی‌ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهی پایان تحصیلات در هر مقطع می‌باشد.


- مشمولین دیپلم که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌باشند پذیرفته شوند تا زمانی که وفق تبصره (1) ماده (33) به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند مشروط به این‌که دارای غیبت غیرموجه نباشند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. این معافیت برای هر مقطع فقط یک بار داده می‌شود.


- مشمولین دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و معادل آن در حوزه‌های علمیه علاقمند به تحصیل درخارج از کشور در صورتی که از نظر مقررات این قانون و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، حائز شرایط ادامه تحصیل در خارج ازکشور باشند و دانشگاه‌ها و رشته‌های آنها مورد تأیید وزارتخانه‌های فوق باشد، می‌توانند با سپردن تضمین‌های لازم با استفاده از مقررات این قانون برای تحصیل به خارج از کشور مسافرت نمایند.





زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه

زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه با توجه به وضعیت تحصیلی و مدارک تحصیلی مشمولان مشخص می شود. کلیه ی مشمولان فارغ التحصیل، انصرافی و اخراجی تا یک سال فرصت دارند نسبت به درخواست اعزام به خدمت خود اقدام نمایند. دارندگان مدرک دیپلم، زیر دیپلم و کاردانی یا فوق دیپلم نوزدهم هر ماه و مشمولان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر اول ماه های زوج عازم خدمت می شود.





شرایط مشمولین غایب

  •     مشمولان احضار شده که در زمان مشخص شده از طرف سازمان وظیفه عمومی خود را معرفی نکنند.
  •     مشمولان دارنده معافیت موقت بعد از گذشت یک ماه از اتمام اعتبار آن هنوز وضعیت سربازی خود را مشخص نکرده اند.
  •     مشمولانی که در مقاطع تحصیلی مختلف بیشتر از حداکثر سنوات مجاز تحصیلی، ادامه تحصیل داده باشند








منبع:قانون نظام وظیفه جدید 98 - 99

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری -بخشنامه سرباز معلم 98-زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت فیت پزشکی چشم-شهریه پرستاری دانشگاه آزاد -پادگان لویزان-دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری 97-دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: قانون سربازی جدید 98 - 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: