چه کار کنیم که دوران سربازی راحت تر بگذرد؟
نوشته شده توسط : nezamevazifee

چه کنیم که دوران سربازی راحت تر بگذرد؟

در این دوران ناتوانی در حل مشکلات و برخورد نامناسب با رویداد و سختی ها به مشکلات سازشی می انجامد که خود را به شکل آشفتگی هیجانی ، افزایش حساسیت به محرک های بیرونی ، اضطراب، ناراحتی، تغییرات خلقی و افسردگی نشان می دهد. شاید راهکارهای زیر برای پیدا کردن مهارت سازگاری به شما کمک کند.عزیزان و همراهان گرامی در این مقاله میخواهیم در خصوص 

تغییرات جدید در دوران خدمت 

برای کنترل استرس و راحتی در دوران سربازی چه راهکار هایی است

 

مطالبی را بنویسیم و امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله مورد توجه و رضایت همگی شما دوستان باشد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

 

       ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,

 

 

 

 

شرایط و سختی های دوران خدمت

 

برای تغییرات جدید آماده باشید


توجه داشته باشید که انعطاف پذیری و آمادگی شما برای پذیرش تازه های زندگی، توانایی شما را در کنترل استرس و تنش بالاتر خواهد برد. برای نمونه، زندگی کردن با افراد جدید ، گر چه شاید خاطره انگیز باشد، اما نیاز به تحمل و صبر نیز دارد.

 

 

موضوع سربازی را برای خود بزرگ نکنید


بسیاری از مشکلات مانند احساس غربت و تنهایی در اوایل ورود، مشکل ارتباط با دیگران یا سختی در تنظیم زمان بیداری ، تراژدی های زندگی نیستند. از خود بپرسید «واقعاً چقدر اهمیت دارند؟» و «آیا این مشکل تا چند ماه دیگر ادامه خواهد داشت یا همیشه در زندگی من خواهند ماند؟»

 




زمان خود را تا جایی که می توانید برنامه ریزی کنید


شما به هر حال بخشی از زمان را ازاد هستید. داشتن برنامه ریزی و تقسیم مناسب وقت برای کارهایی هر چند کوچک (والبته گاهی بزرگ) از بسیاری از تنش های شما جلوگیری می کند. خرده کاری های شخصی و روزمره خود را با نظم مشخصی در این هنگام انجام دهید.

 

 

 

با دلتنگی کنار بیایید


یکی از رایج ترین احساسات سربازان بخصوص سربازان غیر بومی ، احساس غربت و تنهایی است. سازگاری کردن خود با دوری از دوستان صمیمی و خانواده وقت می برد. آشنا شدن با دیگر افراد و ایجاد روابط جدید به شما کمک خواهد کرد که با سربازان شبیه یا متفاوت از خود، رابطه دوستانه ای پیدا کنید. شرکت در فعالیت ها و رقابت های گروهی نیز موثر است.

 

 

برخی ضعف ها و ناتوانی ها را بپذیرید


به این نکته توجه کنید که شما انسان هستید ، توانایی ها و نقاط ضعفی دارید و از همه مهم تر با رویدادهای جدیدی روبه رو می شوید که شاید نیاز به تجربه داشته باشد؛ بنابراین گاهی ممکن است کارها را اشتباه انجام بدهید یا دست کم کامل انجام ندهید. پس این موضوع را زیاد بزرگ نکنید.



عده‌ای به هر طریق ممکن که شده می‌خواهند راهی پیدا کنند تا از سربازی معاف شوند و عده‌ای دیگر هم بهانه‌های مختلفی جور می‌کنند تا زمان اعزام به خدمت‌شان به تعویق بیفتد. بهتر بگوییم چنین افرادی فقط به‌دنبال این هستند تا راهی پیدا کنند که از رفتن به خدمت معاف شوند یا حداقل دری به سوی آنها باز شود که خدمتی راحت و نزدیک به محل سکونت داشته باشند.

بعضی افراد مدت زیادی را صبر می‌کنند تا شاید طرحی به تصویب برسد و شامل حال آنها بشود که یا از خدمت معاف شوند یا مدت سربازی برایشان کوتاه‌تر شود. اگر از آنها بپرسیم که چرا این‌قدر رفتن به خدمت برایشان سخت است و آیا ارزش این همه صبر را دارد و با این حساب آنها بیشتر از 2 سال از عمرشان را به خاطر سربازی از دست داده‌اند، شاید دلایل شخصی  هم برای خود داشته باشند؛ مثلا اینکه نمی‌خواهند موقعیت شغلی‌ای را که به‌دست آورده‌اند از دست بدهند یا تصمیم به ازدواج گرفته‌اند. بنابراین نخستین راهی که به ذهن‌شان می‌رسد این است که فعلا رفتن به سربازی را عقب بیندازند.

برای چنین هدفی هم خیلی راه‌ها پیش‌رویشان قرار دارد. مثلا اینکه تا می‌توانند زمان دانشگاه و گذراندن واحدهای تحصیلی را طول بدهند یا به فراخوان نیروی انتظامی برای اعزام به خدمت توجهی نشان ندهند و اینکه اگر شخصا به خدمت فراخوانده نشدند، غیبت آنها فقط 3 ماه اضافه خدمت را به‌دنبال دارد و... .

 

 

برای کنترل استرس و راحتی در دوران سربازی چه راهکار هایی است


-اطلاعات کسب کنید: در 3زمان مختلف راجع به خدمت سربازی اطلاعات کسب کنید. ابتدا زمانی که وقت زیادی مانده تا اقدام به  ارسال  مدارک کنید، مثل وقتی که محصل هستید یا در زمان دانشگاه. در این موقع سعی کنید اطلاعات کلی راجع‌به خدمت به دست آورید و از سر در آوردن از جزئیات پرهیز کنید زیرا خود همین جزئیات بابی خواهد بود تا ذهن شما به این سمت برود که به قول معروف چگونه به هر طریقی از زیر خدمت سربازی در بروید. زمان بعدی هنگامی است که دیگر وقت آن شده تا به خدمت سربازی بروید و می‌خواهید مدارکتان را پست کنید. 




-شایعات را جدی نگیرید: تفاوت وضعیت روانی کسانی که شایعات را جدی نمی‌گیرند با آنها که جدی می‌گیرند زمین تا آسمان خواهد بود. این مسئله را هم قبل و هم در طول خدمت در نظر داشته باشید. مخصوصا در زمان قبل از خدمت و زمان آموزشی که همه پر از امید و آرزو و ترس و واهمه هستند، فضای وهم‌آلود این فرصت را فراهم می‌کند تا هر کسی به‌گونه‌ای بیم‌ها و امیدهایش را به شکل شایعه بیرون بریزد. به همین دلیل تره خرد کردن برای شایعات، شما را در موقعیت اضطراب دائم قرار خواهد داد.

-مدیریت استرس را در خود تقویت کنید: این را بدانید که همه پادگان‌ها آیین‌نامه‌هایی دارند پس خود را سرگرم بلوف‌زدن دیگران که در پادگان می‌شود فلان عمل را انجام داد نکنید. شما نباید ترس و واهمه‌ای در خود راه دهید که حتما باید کار سختی کنید که خدمت راحت‌تری انجام دهید. برای این کار باید محکم و استوار بودن در شرایط مختلف را در خود تقویت کنید. همچنین باور داشته باشید اگر سالم خدمت کنید هیچ اتفاق خاص و ناگواری برایتان نمی‌افتد. برای تقویت روحیه هم بدانید که به خیلی از اتفاق‌ها که در زمان خدمت رخ می‌دهد، بعدا خواهید خندید.

-روابط اجتماعی را زیاد کنید: منزوی نشوید. خانواده‌ها هم نباید اجازه دهند که فرزندشان از اجتماع فاصله بگیرد. حتی اگر او 2 روز بیشتر تا اعزامش نمانده او را تشویق به ادامه روند سابق کنند.

-فعال بمانید: در فاصله بین دوران مدرسه و دانشگاه تا خدمت، بیکار ننشینید. کلاس‌های آموزشی، ورزش، فعالیت‌های هنری و تفریح‌های دسته جمعی بهترین راه برای دوری از افکار منفی راجع به خدمت سربازی است.

-خانواده‌ها تمسخر نکنند: اعضای خانواده اگر فرزند سرباز را در روزهای قبل از سربازی در لباس سربازی‌ای که او می‌خواهد آنها را اندازه تن کند و با سر تراشیده دیدند، وی را به جای تمسخر، تشویق کنند و به او روحیه بدهند.

-از نمایشگاه‌های نظامی بازدید کنید: خانواده‌ها سعی کنند قبل از فرا‌رسیدن زمان خدمت فرزندشان همراه او به بازدید چندین نمایشگاه‌های نظامی مثل نمایشگاه نیروی انتظامی بروند. 




احساس غربت و دوری از خانه و خانواده از بدترین احساسات دوران خدمت است. البته این سختی برای یک مرد مفید است. تا بعدها در زندگی بتواند از خانوادۀ پدری خویش جدا شده و تشکیل یک زندگی جدید را بدهد. اصطلاح کُما برای کسی به کار می رود که درون حس غربت غرق شده باشد و یک سرباز کما رفتن را بسیار تجربه می کند. مخصوصاً اگر در جایی به دور از شهر یا شهرستان خودش خدمت کند.

برای کنار آمدن با حس غربت ، باید به طریقی سر خود را گرم کنید. وگرنه حتی ممکن است به خودزنی هم بیانجامد بهتر است در دوران خدمت چندتا رفیق صمیمی پیدا کنید و زمان های بیکاری تان را با آنها بگذرانید. با آنها صحبت کنید و از برنامه های پس از سربازی بگویید. گوشه گیری در خدمت سربازی به نفع شما نیست. چون ممکن است کار دست خود و خانواده تان بدهید و لحظات به سختی خواهد گذشت. خیلی سخت تر از آنچه که فکرش را بکنید



 

مشکلات موجود در دوران سربازی

 

-جدا شدن از خانواده و سیستم های حمایتی


جدا شدن از کسانی که دوستشان داریم شامل اعضای خانواده و دوستان و ورود به گروه و موقعیتی جدید نیازمند انرژی جهت برقراری روابط جدید است، می تواند استرس زا باشد . احساس تنهایی و غربت ناشی از این فرآیند نیز بخشی از ماجراست.

 

-تغییر در عادت روزانه


در دوران سربازی ، بسیاری از امور جاری زندگی با تغییرات کوچک و بزرگی روبه رو می شوند. به طوری که ساعت بیداری، خواب، تغذیه ، رفت و آمد و مطالعه بر هم می خورد؛ این مسئله برای برخی می تواند بسیار سخت جلوه کند، بخصوص که این تغییرات جنبه اجباری هم دارد و در اوایل احساس مقاومت در شما ایجاد می کند.

 

 

-محدودیت در انتخاب و آزادی عمل


در دوران سربازی ، امکان کنترل و انتخاب بسیار کم می شود و ما ناچار باید خود را با قوانین و چهارچوب های موقعیت جدید سازگار کنیم . گاهی احساس می کنیم کنترل بسیار کمی داریم. احساس اضطراب و استرس ناشی از همین عدم کنترل، گاه توان فرسا خواهد بود.

 

 

-انضباط ویژه ، زیاد و تحمیلی


بسیاری از جوانانی که قصد رفتن به سربازی دارند، این دوران را با انضباط و سخت گیری هایی می شناسند که برای آنان نگران کننده است. در حین دوران سربازی نیز گاه این انضباط و قوانین غیرقابل انعطاف و خشک به نظر می رسد.

 

 

-اضطراب


خطاها و اشتباهات بخصوص در آغاز دوران خدمت که فرد هنوز مهارت های لازم را کسب نکرده و پیامدها و تنبیه های گاه سخت پس از این اشتباهات ، احساسی از فشار و اضطراب را در فرد ایجاد می کند که باعث می شود همیشه نگران عملکرد مطلوب خود، بخصوص در جمع مقامات مافوق باشد.

 

 

-مشکلات ارتباطی با فرمانده یا هم قطاران


همان طور که بیان شد ، افرادی مختلف از فرهنگ ها و با علایق متفاوت ، دور هم جمع می شوند، این تنوع گاه باعث ایجاد سوء تفاهم و درگیرهایی می شود که برقراری ارتباط را با هم قطاران و در موقعیت هایی با فرماندهان سخت می کند. گاه برخوردهایی با ما می شود که به هیچ وجه انتظار آن را نداشتیم، اما به مرور خواهید فهمید که این برخوردها لازمه این گونه محیط است.








منبع:چه کنیم که دوران سربازی راحت تر بگذرد؟

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری -بخشنامه سرباز معلم 98-زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت فیت پزشکی چشم-شهریه پرستاری دانشگاه آزاد -پادگان لویزان-دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری 97-دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: چه کار کنیم که دوران سربازی راحت تر بگذرد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: