نداشتن غیبت خدمت سربازی یعنی چه؟
نوشته شده توسط : nezamevazifee

نداشتن غیبت سربازی یعنی چه؟

 

 

دوستان عزیز و مشمولان سربازی موضوع بحث این مقاله نداشتن غیبت سربازی است اینکه سرباز و مشمول فاقد غیبت باشه که خیلی خوبه حالا ما در این مقاله از اثرات منفی غیبت سربازی برای مشمولان گرامی نوشته ایم و همه موضوعات رو کاملا بررسی کرده ایم متاسفانه هستند مشمولانی که به نیت خرید سربازی مدت زمان غیبت خود را زیاد میکنند و کلی مشکلات و اشتباه دیگه که در این مقاله به انها پرداخته ایم با ما همراه باشید...

 

 

 





تعویض کارت های پایان خدمت

افرادی که از سال های 62 تا 90 کارت پایان خدمت عمومی دریافت کرده اند باید با مراجعه به سایت یا مراجعه به دفاتر سازمان در سراسر کشور برای دریافت کارت های پایان خدمت جدید اقدام کنند.رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی اظهار داشت: تا به این لحظه تعداد 10 میلیون کارت پایان خدمت جدید که کارت هوشمند است، تعویض شده است.

 

 

جریمه مشمولانی که بالای هشت سال غیبت دارند

این مشمولان طبق قانون تنها تا پایان سال برای تعیین تکلیف خود فرصت دارند و باید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 ضمن تکمیل اطلاعات شخصی با دریافت پیامک از طریق تلفن همراه نسبت به مابقی امور خود اقدام لازم را به عمل آورند.این آمادگی برای پاسخگویی به تمام مشمولان غایب وجود دارد و هیچگونه دلیل دیگری برای سرپیچی از دستورالعمل های نظام وظیفه وجود ندارد. چنانچه این دسته از افراد از طریق صنوف، شرکت های دولتی یا غیردولتی و همچنین شرکت های خصوصی جذب بازار کار شوند، کارفرمایان آنان در وهله اول برای هر فرد مشمول غایب به مبلغ مختلفی جریمه خواهند کرد.مشمولان عزیز سربازی اگر در خصوص غیبت سربازی و میزان جریمه ها در سال 98 سوالی داشتید میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس گرفته و از اطلاعات مشاوران تخصصی نظام  وظیفه بهره مند شوید .

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

انجام پروژه تحقیقاتی برای مشمولان غایب

برابر قانون دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می‌توانند در ازای دریافت پروژه تحقیقاتی مورد نیاز و مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح کسر خدمت دریافت کنند.آن دسته از افرادی که ممکن است در حین اجرای پروژه وارد غیبت از سربازی شوند گفت: می‌توان در صورتیکه استدلال این افراد برای ادامه کارشان منطقی باشد برایشان مهلت گرفت اما تاکید می‌کنم که اگر مشمول وارد غیبت از سربازی شود امکان اینکه پروژه تحقیقاتی دریافت کند وجود نخواهد داشت.




به چه کسی مشمول غایب می گویند؟

در واقع غیبت سربازی به دو بخش تقسیم می شود:

  •     غیبت اولیه سربازی
  •     غیبت در حین انجام خدمت سربازی (نهست)

 


غیبت اولیه سربازی

بر اساس قانون در صورتی که فرد به سن مشمولیت برسد و خود را جهت تعیین وضعیت نظام وظیفه معرفی نکند، مرتکب غیبت اولیه سربازی شده است. فردی که مرتکب غیبت اولیه باشد به عنوان مشمول غایب محسوب می شود.

 

غیبت در حین انجام خدمت سربازی 

در صورتی که فرد مشمول به خدمت سربازی اعزام شود و در حین انجام خدمت سربازی به مرخصی برود و در موعد مقرر خود را به محل خدمت معرفی نکند تا مدتی به عنوان مشمول غایب محسوب می شود. این نوع غیبت را در حین خدمت سربازی نهست نیز می نامند.


 

غیبت سربازی از چه زمانی شروع می شود؟

در صورتی که افراد در فرصت های تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای پیگیری امور خدمت سربازی، خود را معرفی نکنند، به عنوان مشمول غایب محسوب می شوند. بر اساس آیین نامه سازمان نظام وظیفه به مشمولان در شرایط زیر به غیبت تعلق می گیرد:

تمامی دانش آموزان، دانشجویان و … داخل و خارج از کشور که حداکثر یک سال پس از تاریخ اتمام و فراغت از تحصیل همچنان خود را معرفی نکرده اند مشمول غیبت سربازی می باشند.در صورتی که فرد قبل از سن مشمولیت از تحصیل انصراف دهد، پس از رسیدن به سن 18 سالگی، ظرف 6 ماه خود را جهت تعیین وضعیت معرفی نکند غایب سربازی محسوب می شود.کسی که مراحل اعزام به خدمت را انجام داده باشد و در زمان تعیین شده برای اعزام حاضر نشود، غیبت تعلق می گیرد.که نسبت به معافیت اقدام کنند و معافیت موقت دریافت کنند. این افراد فقط 1 ماه پس از پایان معافیت موقت فرصت دارند تا خود را معرفی کنند. در صورت عدم معرفی غایب محسوب می شوند.


مشمولان غایب

قابل ذکر است که متعهدین خدمت در دستگاه‌های غیرنظامی مشمول قانون و همچنین کارکنان پایور و پیمانی نیرو‌های مسلح موضوع مواد 13 و 14 و 15قانون که حداکثر تا 6 ماه پس از رهایی از خدمت خود را جهت رسیدگی معرفی نکرده باشند در شمول غیبت قرار می‌گیرند.اتباع خارجی نیز در نظر داشته باشند که پس از تحصیل تابعیت ایرانی، اگر حداکثر تا 6 ماه از تاریخ اخذ تابعیت خود را معرفی نکرده باشند در غیبت قرار می‌گیرند و مشمولانی که فاقد شناسنامه باشند و حداکثر تا 6 ماه پس از صدور شناسنامه خود را معرفی نکرده باشند نیز به همین ترتیب غیبت می‌خورند.

البته مشمولانی که بدون غیبت اولیه محکوم به زندان شده باشند و حداکثر تا 6 ماه پس از آزادی از زندان خودشان را معرفی نکرده باشند و مشمولانی که در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از سقف مجاز ادامه تحصیل داده باشند هم به عنوان مشمول غایب محسوب می‌شوند.همچنین مشمولانی که به صورت داوطلب آزاد (متفرقه) ادامه تحصیل داده‌اند و تحصیل آنان تا بعد از موعد قانونی اعزام ادامه داشته باشد و مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری در صورتی که در مهلت‌های قانونی (که بر اساس تاریخ تولد و زمان اخذ مدرک تحصیلی آنان تعیین شده است)، مدارک خود را برای معرفی ارسال نکنند، غیبت می‌خورند.



محدودیت های اجتماعی مشمولان غایب

ستاد کل نیروهای مسلح طبق قانون کسانی که غیبت دارند با یکسری محدودیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی، ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت دریافت جواز برای راه‌اندازی شرکت و ممنوعیت اخذ وام یا تسهیلات روبه رو هستند و نیروی انتظامی نیز می‌تواند هم افراد غایب را دستگیر کند و هم افرادی را که به این مشمولان غایب کار یا تسهیلات داده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کند و این افراد در دفعه اول هزینه یک سرباز و در صورت تکرار، هزینه بیش از دو سرباز را باید پرداخت کنند.

 

 
 
زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت سربازی - کسری خدمت بسیج  - معاف از رزم - مدت خدمت سربازی در سال 97 - 98 -خرید بیمه سربازی - هزینه گرفتن پاسپورت -کارت ایثارگری -مدت خدمت سربازی -




:: برچسب‌ها: نداشتن غیبت خدمت سربازی یعنی چه؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: