کسر خدمت فرزندان کارکنان نیروهای مسلح
نوشته شده توسط : nezamevazifee

کسانی که بالاترین امتیاز ایثارگری را داشته و جزو 20 هزار نفر مشمول کسر خدمت سالانه باشند، اگر میزان کسر خدمت آنها 24 ماه و یا بیشتر باشد، بدون گذراندن دوره آموزشی، کارت معافیت اخذ می‌کنند و در عین حال متعهد می‌شوند که تا 5 سال آینده در صورت درخواست نیروهای مسلح، خود را برای گذراندن دوره آموزشی معرفی کنند.وی افزود: بدیهی است کسانی که در اولویت 20 هزار نفر مشمول کسر خدمت سالانه ایثارگری می‌شوند و میزان کسر خدمت آنها کمتر از 24 ماه باشد، می‌بایست دوره آموزشی را سپری کنند.ما در این مقاله میخواهیم در خصوص 

فرزندان نیروهای مسلح در طرح امام حسن مجتبی(ع) نیز مشمول کسرخدمت می‌شوند

نحوه دریافت کسر خدمت سربازی

نحوه استفاده از کسر خدمت فرزندان کارکنان دولت در مناطق امنیتی

 

مطالبی جمع آوری نماییم و امیدواریم که مطالب مورد توجه و رضایت همگیه شما دوستان باشد عزیزان توجه داشته باشید که هر گونه سوال و ابهامی در خصوص کسری خدمت و ... داشته باشید می توانید با سامانه صدای مشاور تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران با تجربه بهره مند شوید.

 

    ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,

 

فرزندان نیروهای مسلح در طرح امام حسن مجتبی(ع) نیز مشمول کسرخدمت می‌شوند

جانشین سازمان وظیفه عمومی افزود: همچنین کارکنان نیروهای مسلح که در قالب طرح امام حسن مجتبی(ع) در برخی مناطق عملیاتی کشور در سنوات مختلف حضور داشتند در شمول این قانون قرار دارند.کریمی در ادامه با تأکید بر اینکه این قوانین مشمول فرزندخوانده و یا کسانی که کفیل آن‌ها دارای سابقه ایثارگری است نخواهد شد، افزود: نکته قابل توجه دیگر آن است که سربازانی که دارای امریه هستند، قادر به استفاده از کسرخدمت نیستند.

وی در پایان با ابراز اینکه تمام جانبازان، رزمندگان و ایثارگران باید اطلاعات خود را در مهلت مقرر در دفاتر پلیس +10 ثبت کنند، خاطرنشان کرد: پس از اتمام فرصت یک‌ماهه ثبت‌نام، سازمان وظیفه عمومی به‌سرعت روند رسیدگی به اطلاعات ثبت‌شده را آغاز خواهد کرد و پس از تعیین امتیازات ایثارگری این عزیزان، 20 هزار نفری را که مشمول کسرخدمت امسال خواهند بود مشخص خواهد کرد و با اولویت سربازان در حال خدمت و مشمولان خدمت سربازی، کسرخدمت آن‌ها را اعمال خواهد کرد.



نحوه دریافت کسر خدمت سربازی

نحوه دریافت کسر خدمت سربازی برای فرزندان کارکنان دولت که در زمان 8 سال دفاع مقدس در مناطق جنگی مشغول به خدمت بودند، اظهار کرد: آن دسته از کارکنان دولت که در اجرای وظایف سازمانی خود از تاریخ 1359/6/31 تا 1367/5/27در مناطق امنیتی درگیر مشغول خدمت بوده و در شُمول مصوبه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح صرفا برای برخورداری از کسر خدمت و معافیت فرزندان خود؛ با مراجعه به اداره یا سازمان متبوع در شهرستان یا مرکز استان نسبت به تشکیل پرونده برابر ضوابط و مقررات و شیوه نامه ابلاغی اقدام نمایند.

معاون سرمایه نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفین رعایت 3 مورد ذیل را الزامی دانست و افزود: برابر ابلاغ شماره 2213/1/10/33  ستاد کل نیروهای مسلح، نصف مدت خدمت کارکنان دولت مستقر در مناطق امنیتی درگیر، مطابق دستورالعمل جامع مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی موسوم به (طرح امام حسن مجتبی(ع) )، به عنوان سابقه خدمت موظفی محاسبه و افراد صرفا می توانند از تسهیلات کسر خدمت و معافیت فرزندان برخوردار گردند.



 

 

 

 

نحوه استفاده از کسر خدمت فرزندان کارکنان دولت در مناطق امنیتی

کسر خدمت فرزندان کارکنان نیروهای مسلح

 

اول اینکه بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، نصف مدت خدمت کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر، به عنوان سابقه خدمت موظفی محاسبه می شود. اشخاص می توانند بر اساس نصف مدت خدمت خود فقط از تسهیلات کسر خدمت و معافیت فرزندان خود برخوردار شوند.


دوم اینکه این طرح به تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی ابلاغ شده است. افراد مشمول این طرح لازم است به کارگزینی اداره مربوطه در مراکز استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و یا ادارات خود در شهرستان های تابعه مراجعه کنند.


سوم اینکه به منظور جلوگیری ازاز بین رفتن حقوق این افراد، فعلا رسیدگی و بررسی پرونده افرادی که فرزند آنان در حال انجام خدمت سربازی و یا در شرف اعزام به خدمت هستند در اولویت می باشد.

کسر خدمت صرفا به کارکنان وظیفه غیر غایب که اشتغال به خدمت دارند، تعلق می گیرد؛ بنابراین کارکنان وظیفه هنگام مراجعه به مبادی ذکر شده باید گواهی اشتغال از محل خدمت یا برگ اعزام به خدمت به همراه داشته باشند. 


بر اساس این بخشنامه، به ازای هر ماه سابقه حضور در جبهه یا مناطق عملیاتی، هر یک درصد جانبازی یا یک ماه اسارت، 12 روز کسری خدمت به فرزندان کارکنانی که در حال خدمت سربازی هستند تعلق می‌گیرد. برای نمونه فردی که متولد 1378 یا 1379 و در حال خدمت سربازی است می‌تواند به ازای هر یک ماه حضور پدرش در مناطق عملیاتی، 12 روز کسری خدمت دریافت کند. بر همین اساس، قانون پیشین که تنها متولدان پیش از 29 اسفند 72 می‌توانستند از کسری خدمت بهره‌مند شوند، منتفی شده است.



قوانین جدید کسری خدمت

مطابق قانون قبلی، تنها یک فرزند هر خانواده می‌توانست از کسری خدمت استفاده کند، اما با مقررات جدید، افرادی که از نصف مدت خدمت خود در منطقه عملیاتی (مصوبه 51700) استفاده کرده و از مزایای کسری خدمت بهره‌مند شده‌اند دوباره می‌توانند بقیه آن را برای فرزند مشغول خدمت سربازی اقدام کنند. 


گواهی کسرخدمت ایثارگری والدین فقط برای یک فرزند توسط سازمان‌های مربوطه صادر می‌شود، مگر در مواردی که مدت کسرخدمت بیشتر از مدت باقی مانده خدمت سربازی مشمول باشد، در این صورت فرزند دوم نیز می‌تواند از مابقی سوابق بهره‌مند شود.

سردار کریمی ادامه داد: تمامی کارکنان وظیفه حین خدمت که قبلا از کسر خدمت ایثارگری نه روز به ازای هرماه حضور در جبهه، هر درصد جانبازی و غیره بهره‌مند شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به یگان محل خدمت والدین، گواهی مربوطه را اصلاح و کسر خدمت برمبنای ۱۲ روز را دریافت کنند.وی افزود: سربازان فراری به شرط آنکه به جرم فرار آنان رسیدگی شده باشد، می‌توانند از مقررات کسرخدمت ایثارگری بهره‌مند شوند.

 
 

زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت سربازی - کسری خدمت بسیج  - معاف از رزم - مدت خدمت سربازی در سال 97 - 98 -خرید بیمه سربازی - هزینه گرفتن پاسپورت -کارت ایثارگری -مدت خدمت سربازی -





:: برچسب‌ها: کسر خدمت فرزندان کارکنان نیروهای مسلح ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: