وظیفه سرباز صفر در خدمت سربازی 98 - 99
نوشته شده توسط : nezamevazifee

وظیفه سرباز صفر در خدمت سربازی

خیلی از اقا پسر هایی که در مراحل اولیه برای رفتن به سربازی هستند بر این باورند که چون تحصیلاتشان بالا است پس در طول خدمت وظایف کمتری نسبت به دیگران خواهند داشت اما این باور کاملا اشتباه می باشد و تحصیلات تاثیر چندانی روی تقسیم وظایف مشولین عزیز نخواهد داشت بخصوص در دوره آموزشی سربازان عزیز یک سری وظایف تعریف شده دارند و اصلا در اون دوره دیپلم و لیسانس و دکتری و ... نداریم حال در این مقاله به جزئیات این مهم می پردازیم. سیاست اصلی برای سربازی اجباری کاهش میزان ورودی به بازار کار است که چندان درست به نظر نمی‌رسد چون هر سال تقریبا همان میزان که وارد خدمت می‌شوند از آن ترخیص می‌شوند.ورود نیروهای مسلح ایران به فعالیت اقتصادی نیز موضوعی انکارناپذیر است. ارزش استفاده از نیروی کار ارزان سربازان در بسیاری از این بخش‌های اقتصادی در مقابل هزینه‌های آنها ناچیز است.

حقوق سربازان بر اساس قانون باید 60 تا 90 درصد هم رده خود در کادر سازمانی باشد در حالیکه حقوق سربازان از سرباز صفر تا افسران بین 70 تا 180  هزار تومان است. حداقل حقوق همین سربازان در صورت استخدام باید بیشتر از دو میلیون تومان باشد و البته آنها را نمی‌توان در رده‌های دیگر و غیرسازمانی مانند فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی به‌کار گرفت.

 




ایران بزرگترین نیروهای مسلح در منطقه خاورمیانه را دارد، به نحوی که تعداد این نیروها حتی از جمعیت برخی از کشورهای منطقه بیشتر است.
این نیروی بزرگ انسانی که عملیات‌ متعدد برون‌مرزی هم انجام می‌دهند به خودی‌خود نشان‌دهنده نوعی از اقتدار نظامی به همسایگان و رقبای منطقه‌ای ایران است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

در مجموع می‌توان گفت سربازی اجباری در ایران با منطق ساده و علمی که معایب و محاسن آن را محاسبه می‌کند قابل توضیح نیست. علاوه بر تامین نیازهای دفاعی کشور، عوامل پنهان و آشکار زیادی برای ادامه این کار وجود دارند. نظامیان در ایران علاوه بر نقش‌های آشکارشان، نقش‌های پنهانی زیادی در قدرت و سیاست دارند و قسمتی از آن از نیروی انسانی که به خدمت می‌گیرند نشات گرفته است. مشمولین عزیز مرکز سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه سربازی و نظام وظیفه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به همه شما سربازان اماده به خدمت می باشد پس اگر در این زمینه به سوالی بر خوردید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

 

       ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,

 

 

برابر بودن طول مدت خدمت برای همه سربازان

گفت: اگرچه طول مدت خدمت سربازی برای تمامی افراد یکسان است، اما با این وجود تسهیلات مختلفی برای مشمولان دارای تحصیلات دانشگاهی پیش‌بینی کرده‌ایم که به عنوان مثال بر اساس این قانون، نخبگان و استعدادهای برتر که نفرات برتر المپیادها و کنکور سراسری هستند با انجام یک پروژه تحقیقاتی درباره مسایل مملکتی و طی دوره آموزش نظامی کارت پایان‌خدمت می‌گیرند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین افزود: از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای این افراد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که مشمولان دارای تحصیلات دانشگاهی در صورت ارائه پروژه تحقیقاتی پیرامون مسائل امنیتی و دفاعی از 2 ماه تا 21 ماه کسری خدمت دریافت کنند.با اجرای این طرح بسیاری از مشمولان به دنبال انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای ستادکل نیروهای مسلح رفته‌اند که ما نیز پیشنهادمان به منتقدان این طرح، این است که به جای دریافت چند ماه کسرخدمت، به خاطر مدرک تحصیلی‌شان با ارائه پروژه‌های تحقیقاتی حتی به اندازه تمام طول مدت سربازی کسرخدمت دریافت کنند.
 

موضوع دیگری نیز که برای این افراد در نظر گرفته شده این است که ما تلاش کردیم تا حد امکان از مشمولان دارای مدارک دانشگاهی در مسائل و موضوعات تخصصی استفاده کنیم. نحوه محاسبه معافیت‌ها و کسر خدمت‌ها نیز تابع همین شرایط است و در صورتی که شمار موالید ذکور بالا باشد، می‌توان مجددا چنین مواردی را اجرا کرد.کمالی با اشاره به طرح‌های معافیت سه برادری، کسر خدمت‌ها و ... خاطرنشان کرد: مهلت اجرای این طرح تا پایان سال 90 بود و این که گفته می‌شود این طرح متوقف شده، حرف درستی نیست، چرا که زمان اجرای آن به پایان رسیده و فردی جلوی آن را نگرفته است.

 

احتمال کاهش طول مدت سربازی 

بنابر رویه فعلی که وجود دارد، به نظر می‌رسد که تا حداقل 10 سال آینده این روند ادامه داشته باشد و نمی‌توان تصمیمات و تغییرات اساسی را در حوزه سربازی اتخاذ و اعمال کرد.جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح اضافه‌کرد: اگرچه ممکن است در این مدت در موارد جزئی معافیتی کم یا زیاد شود، اما در ابعاد کلان با توجه به سیر نزولی کاهش جمعیت ذکور، نمی‌توان تصمیم‌گیری خاصی اتخاذ کرد.

کمالی همچنین بحث اقتصادی را نیز از مباحث مهم در امر کاهش مدت سربازی برشمرد و گفت: در صورتی که دولت و مجلس اعتبارات برای استخدام نیروهای جدید در نیروهای مسلح را فراهم کند، قطعا می‌توان طول مدت سربازی را کاهش داد یا از معافیت‌ها و کسر خدمات‌های بیشتری استفاده کرد. 

منبع:وظیفه سرباز صفر در خدمت سربازی

 

زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت سربازی - کسری خدمت بسیج  - معاف از رزم - مدت خدمت سربازی در سال 97 - 98 -خرید بیمه سربازی - هزینه گرفتن پاسپورت -کارت ایثارگری -مدت خدمت سربازی -

 





:: برچسب‌ها: وظیفه سرباز صفر در خدمت سربازی 98 - 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: