مهر خروج مشمولین خارج از کشور 98
نوشته شده توسط : nezamevazifee

مهر خروج مشمولین خارج از کشور

 

 

 

یکی از دغدغه های پسران در زمان مشمولیت مشکل خروج از کشور انها می باشد ما در این مقالع می خواهیم توضیح دهیم که چگ.نه این امر میسر می باشد در ادامه با ما همراه باشدی در صورت مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.

در گذرنامه هاي جدید صادره با تغییر محل اقامت ،به کشور محل اقامت مهری بعنوان مهر خروج مکرر در گذرنامه درج نگردیده و قید کشور محل اقامت ، در محل اقامت گذرنامه به منزله مهر خروج مکرر تلقی خواهد گردید.افرادي که محل اقامت آنها ايران مي باشد، بايد مهر خروج از کشور را از اداره گذرنامه نيروي انتظامي جمهوری اسلامی ایران (داخل کشور) دريافت کنند .آقاياني که مشمول قانون نظام وظيفه عمومي مي باشند، بايد از مقررات ویژه خروج مشمولين استفاده نمايند .دوستان عزیز در این مقاله در خصوص

 

مدارک مورد نياز خروج از کشور
 
خروج از كشور تاچه سني نياز به مجوز از سازمان وظيفه عمومي ندارد؟
 
بازنگری قوانین خروج از کشور مشمولین
 
و ...

 

 

برای شما عزیزان نوشته ایم و امید بر ان داریم مطالب مورد توجه شما قرار بگیرد در صورت دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.
 
 
 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

مدارک مورد نياز

 

1-تکميل دو برگ فرم درج خروج مکرر متقاضيان مقيم خارج از کشور
 
2-ارائه اصل گذرنامه معتبر ايراني و يک سري فتوکپي از صفحات 2 و3 و صفحه داراي مهر آخرين خروج، اگر مدرکي دال بر تاريخ خروج قانوني از کشور در اختيار نمي باشد، فرم استعلام خروج قانوني بايد تکميل و ضميمه شود.
 
3-فتوکپي صفحه آخرين مهر اجازه اقامت معتبر
 
4-دو قطعه عکس بیومتریک 4*3 جديد تمام رخ، از روبرو، بدون کلاه و عينک، براي خانمها با رعايت حجاب کامل اسلامي
 
5-تکميل فرم رضايتنامه رسمي همسر براي خانمهاي داراي همسر ايراني و تکميل فرم رضايتنامه رسمي پدر يا ولي براي افرادي که سن آنها کمتر از 18 سال مي باشد
 
6-ارائه فتوکپي کارت شناسائي ملي (درصورت نداشتن کارت ملي به قسمت مربوطه مراجعه شود)
 
7-ارائه کارت پايان خدمت سربازي ويا برگ معافيت از خدمت سربازي براي مشمولين
 
8-ارائه اصل رسيد پرداخت هزينه درج مهر خروج مکرر در گذرنامه براساس جدول هزينه هاي کنسولي
 

 

 

نکات قابل توجه

- کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می توانند به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال به کشور تردد کنند.

 

- کلیه مشمولین غایب مقیم خارج از کشور که بیش از 8 سال غیبت دارند صرفا تا پایان سال جاری می توانند به کشور تردد نمایند، لذا در این مدت باید نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی با پرداخت جریمه یا انجام خدمت دوره ضرورت اقدام نمایند. از اینرو اینگونه متقاضیان می بایست بر اساس بخشنامه شماره 711/528/4627447 مورخ 1396/3/24 پس از تکمیل مدارک و تایید آن توسط نمایندگی کشور محل اقامت از طریق اخذ وکیل و یا حضورا با مراجعه به پلیس 10+  نسبت به پرداخت جریمه غیبت و اخذ کارت معافیت اقدام نمایند.
 
مدت زمان صدور مهر در صورت تکمیل بودن مدارک، بین 2 تا 5 روز کاری می  باشد. در صورتی که برای نخستین بار مهر مشمولین درخواست می کنید، این مدت زمان 7 روز کاری خواهد بود.
 
 

 

 

پاسخ به سوالات مهم در این زمینه

 

 
 
- خروج از كشور تاچه سني نياز به مجوز از سازمان وظيفه عمومي ندارد؟
 
قبل از سن مشموليت با عنايت به اينكه سن مشموليت از ابتداي ماه 18 سالگي تمام مي باشد ،لذا خروج اشخاص قبل از سن مشموليت نياز به اخذ مجوز ندارد.
 
مثال : متولد 4/5/73 از تاريخ 1/5/91 به عنوان مشمول محسوب مي شود وخروج وي تا 1/5/91 نياز به مجوز سازمان وظيفه عمومي ندارد.
 
- دانش آموزان و دانشجويان خارج از كشور در صورت فراغت ، اخراج ويا ترك تحصيل تا چه مدت مي بايست خود را به وظيفه عمومي معرفي نمايند؟
 
اينگونه مشمولان حداكثر 1 سال از تاريخ وقوع فراغت ، اخراج يا ترك تحصيل فرصت معرفي خود به وظيفه عمومي را خواهند داشت
 
- آيا مشمولي كه داراي معافيت تحصيلي دانش آموزي يا دانشجويي خارج از كشور است مي تواند به دفعات متعدد به كشور مسافرت نمايد؟
 
هيچگونه محدوديتي ازسوي وظيفه عمومي دراين زمينه وجود نداردومقررشدوزارتخانه هاي مربوط مجوزهاي ترددسالانه براي اينگونه مشمولان صادر كنند .
 
 - سنوات تحصيل دانشجويان در خارج از كشور چگونه مي باشد؟
 
سنوات تحصيل دردانشگاه هاي خارج از كشور همانند دانشگاه هاي داخل كشور مي باشد وفرقي باهم ندارند.
 
ـ آيا دانشجويان انصرافي در خارج از كشور حق تحصيل مجدد را دارند؟
 
به شرط اينكه 1سال ازتاريخ انصراف آنان سپري نشده باشد واين حق رافقط1باردرطول تحصيل براي دانشگاه هاي داخل وخارج از كشورخواهند داشت. 
 

 

 

بازنگری قوانین خروج از کشور مشمولین

 

با بیان اینکه براساس مقررات قبلی افرادی که از سال 83 به بعد از کشور خارج شده بودند، حق ورود به کشور را نداشتند، اظهارکرد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که دانشجویان و مشمولان ایرانی بسیاری در کشور حضور دارند که با این شرایط امکان ترددشان به کشور وجود ندارد. بنابراین اقدام به بازنگری در این مقررات کردند.
 
کمالی با بیان اینکه بر اساس مقررات جدید که از روز چهاردهم مردادماه ابلاغ شد، ورود و خروج مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به داخل آزاد شده، گفت: بر این اساس هر یک از مشمولان ایرانی مقیم هر یک از کشورهای خارجی در صورتی که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند دو بار در سال و به مدت حداکثر سه ماه به کشور تردد کنند.جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه افرادی که وارد غیبت شده باشند، فراری بوده یا به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده باشند نیز در شمول این مقررات قرار می‌گیرند، اظهارکرد: بر اساس این قانون تنها شرطی که سبب مجازشدن تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور به داخل می‌شود، اقامت سه ساله در خارج از کشور است.
 
به گفته وی، آن دسته از مشمولان دارای تابعیت مضاعف نیز که دارای پدر یا مادر ایرانی یا در ایران متولد شده باشند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
 
کمالی با اشاره به آن دسته از افرادی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مراجعه کرده و پس از اتمام مهلت تحصیل به کشور بازنگشته‌اند، اظهارکرد: این دسته از افراد نیز گرچه وارد غیبت شده‌اند، اما در صورتی که حداقل به مدت سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند بدون مشکلی به کشور تردد کنند.جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح افزود: فرزندان ماموران جمهوری اسلامی در خارج از کشور و همچنین آن دسته از افرادی که پس از گواهی موقت خروج از کشور دیگر به کشور بازنگشته‌اند، نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
 
 
 
ملاحظات
 
به منظور جلوگيري از بروز مشکلات اداری و اتلاف وقت، قبل از مسافرت به کشور نسبت به اخذ اجازه خروج ويژه مشمولين به نمایندگی کنسولی محل اقامت خود مراجعه نمايند.
 
طبق قانون جدید نظام وظیفه هر فرد ذکور ايراني از اول ماهی که طی آن به 18 سال تمام می رسد، مشمول خدمت وظيفه عمومي مي باشد (سال مشموليت = سال تولد + 18 )  به طور مثال متولدين 30 خرداد 1378 صرفاً تا پايان مرداد ماه 96 مجاز به خروج از کشور بوده و لازم است برای اخذ مجوز مذکور در شهریور ماه 96 اقدام نمايند.بر اساس بخشنامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامي ايران مبني بر ايجاد تسهيلات بيشتر برای ورود و خروج دانشجويان مشمول خدمت نظام وظيفه ، اين عده از دانشجويان می توانند با توجه به موارد ذيل از اين نمايندگی تقاضای مهر خروج نمايند .

 

 

 

 

 

 

منبع:مهر خروج مشمولین خارج از کشور

 

کسری سربازی ?? خرید سربازی،معافیت تحصیلی،کسری خدمت،معافیت پزشکی،معافیت کفالت مادر،معافیت کفالت پدر،موارد خاص معافیت،کسری خدمت بسیجیان،مراحل اعزام به خدمت،ارگان های امریه سربازی،سربازان متاهل،ثبت نام خرید خدمت سربازی،خدمت سربازی،نظام وظیفه،سربازی،خدمت،امریه It،معاف از رزم،امریه بانک ها،کد سخا نظام وظیفه،گرفتن امریه،مجازات فرار از خدمت،کسری جبه پدر،معافیت چاقی،دفترچه نظام وظیفه،امریه سازمان انرژی اتمی،کسری خدمت پروژه،امریه،کسری خدمت بسیج 96، کسری خدمت متاهلین 96،کسری خدمت جبهه پدر سال 96،کسری خدمت،

 

 

دفترچه سربازی ?? ثبت نام افسر محصل در دانشگاه علوم انتظامی امین ، سایت دانشگاه علوم انتظامی امین ، سایت دانشگاه امین ، ثبت نام دانشگاه افسری نیروی انتظامی بانوان ، رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین ، سامانه ثبت نام اینترنتی نیروی انتظامی ، رتبه مورد نیاز برای دانشگاه افسری امین ، گزینش پلیس ، استخدامی نیروی انتظامی ،نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی

 

 

خرید خدمت ?? امریه خدمت سربازی قرار گاه خاتم انبیا 95 - 96-شماره سریال دفترچه اعزام به خدمت سربازی 96 97مدارک لازم برای پذیرش در امریه وزارت صنعت و معدن و تجارت 95 96-روش خریدو تهیه دفترچه اعزام به خدمت 95-96-هزینه ی خرید دفترچه اعزام به خدمت 95-96-خرید خدمت سربازی و جزئیات آن 95 96-شرایط پرداخت جریمه ریالی سربازی 95 96-اعلام شرایط پرداخت قسطی جریمه سربازی 96 97-شرایط معافیت کفالت مادر 95 - 96-معافیت کفالت پدر-معافیت کفالت خواهر-شرایط استفاده از معافیت سنی 95--نحوه گرفتن انتقالی خدمت سربازی 96 97

 

معافیت سربازی ?? سولات کمیسیون معافیت کفالت 96 97-معافیت دستگاه گوارش،معافیت بیماری های ریه،معافیت بیماری های استخوان،معافیت بیماری های خون،معافیت جراحی مغز و اعصاب،معافیت روانپزشکی،معافیت پوست،معافیت گوش حلق و بینی،معافیت قلب وعروق،





:: برچسب‌ها: مهر خروج مشمولین 1397,شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شد,تردد مشمولان خارج از کشور,خرید سربازی مشمولین خارج از کشور,تردد دانشجویان خارج از کشور,مشمولین مقیم خارج از کشور,مهر اجازه خروج اداره گذرنامه,مهر خروج دانشجویی ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: